Šetnje – Activ program

Na programu imamo 8 staza kojima hodamo. Sve staze se nalaze u krugu 10ak kilometara od hotela Medena i moguće je sve prohodati bez većeg napora, sa srednjom tjelesnom kondicijom. Za one koji imaju bolju kondiciju uvijek je moguće produžiti staze, pošto do početka nekih staza stižemo automobilima. Hodanjem svih staza obilazimo mjesta Seget Donji, Seget Gornji, Trogir, Seget Vranjicu i Žedno, zatim brda Vlaška, Sutlija, Jelinak i Labinštica. Tokom hodanja u Trogir obilazimo samu staru jezgru povijesnog Trogira, sa svim njegovim znamenitostima, sakralnim objektima, povijesnim građevinama i iznimnom arhitekturom. Tokom ostalih hodanja obilazimo vidikovac na brdu Vlaška, crkvicu sv. Ilije na brdu Sutlija, staro selo Seget Donji, vjetropark Jelinak, TV repetitor na brdu Labinštica, hodamo starom “Napoleonovom cestom“ od Segeta Donjeg prema Segetu Gornjem. Osim navedenih lokacija, na svakom izletu možemo uživati u očuvanoj prirodi, prelijepom pogledu na srednjodalmatinske otoke i uživati na danas rijetko čistom zraku, udaljenom od većih industrijskih zagađivača.

STAZE:

1. HOTEL MEDENA – MARINA BAOTIĆ (SEGET DONJI) – HOTEL MEDENA

Težina staze: 1
Uspon staze: 0
Dužina staze: 5 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuća, lagane tenisice

Opis staze: Krećemo iz hotela Medana, šetnicom uz more dolazimo do starog sela Seget Donji. Sam Seget Donji se nalazi 2 km od Trogira, administrativno pripada opčini Seget, i njeno je najveće mjesto. Stara jezgra Segeta, ili selo kako ga ovdje nazivaju je malo ribarsko mjesto, smješteno unutar pravokutnog srednjovjekovnog kaštela, koji je napravljen prema modelu monumentalne Dioklecijanove palače. Za točno vrijeme utemeljenja Segeta možemo uzeti 13. siječnja 1564., kada je trogirski knez Augustin Bembo izdao dozvolu Jakovu Rotundu (pisar gradske blagajne) da sagradi kulu i uz nju utvrđeno selo. U to utvrđeno selo uskoro su se počeli spuštati seljaci iz raštrkanih sela sa okolnih brda, radi lakše obrane pred turskim napadima. Poput trogirskih kaštela koji su nastali na zapadnoj strani Trogira, izgradnjom Segeta obrambene utvrde se šire prema istoku do Marine. O antičkoj prošlosti Segeta svjedoče dva žrtvenika posvećena grčkom junaku Heraklu, koji su pronađeni u kamenolomu ispod brda sv. Ilije. U okolnom polju se nalazi više crkvica, od kojih su najstarije ruševine crkvice sv. Danijela iz ranog srednjeg vijeka. U samom mjestu Seget nalazi se barokna crkva Gospe od Ružarja koja je sagrađena 1758. godine, na temeljima manje crkve Gospe od Ružarja i sv. Antuna Padovanskog, koja je prethodno srušena. U crkvi se čuva gotičko oslikano raspelo iz XIV stoljeća i oslikani drveni triptih, djelo Blaža Jurjeva Trogiranina. Nakon starog Segeta dolazimo do marine “Baotić“ gdje je i kraj ove staze, te se istim putem vračamo prema hotelu Medena.

1. HOTEL MEDENA – SEGET VRANJICA – HOTEL MEDENA

Težina staze: 1,5
Uspon staze: blagi uspon
Dužina staze: 6,5 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuća, lagane tenisice

Opis staze: Krećemo iz hotela Medena, laganom šetnjom po šetnici uz plažu i kroz crnogoričnu šumu dolazimo do auto-kampa na početku poluotoka Vranjica. Nakon auto-kampa stazom iznad plaža dolazimo do centra mjesta Seget Vranjica. Samo mjesto Seget Vranjica je nekadašnji ribarski gradić, koji se razvio u mirnu turističku destinaciju sa širokom ponudom kvalitetnog smještaja, gdje se posebno ističe auto-kamp. Nakon samog mjesta kroz šumu, starom cestom vračamo se u hotel.

1. ČIOVO (SAMOSTAN SV. ANTE – ŽEDNO – SAMOSTAN SV. ANTE)

Težina staze: 1,5
Uspon staze: blagi uspon
Dužina staze: 4,5 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuća, lagane tenisice

Opis staze: Iz hotela kombijem dolazimo do samostana sv. Ante na čiovskoj strani Trogira. Odluku o gradnji samostana donio je grad Trogir s knezom Šimunom Ditrikom i u dogovoru s mletačkim duždem Domenicom Mocenigom. Utemeljenje je dozvolio papa Eugen IV. bulom “Dobrostivost Svete stolice” 18. lipnja 1432. 1500. godine zbog opasnosti od turskih napada u samostan je prenesena slika Majke Božje iz Drida kraj Marine. Prema Gospinoj slici na glavnom oltaru (koja je istrunula), napravljena je slika na staklu (također stradala) po kojoj je slovenski slikar fra Blaž Farčnik 1945. naslikao današnju. Nakon samostana, laganim usponom makadamskom cestom dolazimo do sela Žedno. Selo Žedno ima crkvu Sv. Mavra iz 4. stoljeća u kojoj su se okupljali pustinjaci, a u središtu sela crkvu Bl. Ivana Trogirskog. Na samom ulazu u selu skrećemo na poljski put kojim se vračamo do kombija. Sam poljski put nas vodi kroz stare maslinike i polja vinove loze, te se pruža pogled od Marjana u Splitu, Otoka Šolte i Visa, pa sve do Šibenika na zapadu.

1. SEGET DONJI – SV. ILIJA – SEGT DONjI

Težina staze: 2,5
Uspon staze: uspon 190 m
Dužina staze: 5,2 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuća, malo jače tenisice

Opis staze: od hotela kombi nas prevozi do početka Staze zdravlja u Segetu. Put kreče Stazom zdravlja, bivšom „Napoleonovom cestom“ od Segeta. Sama crkva sv. Ilije je izgrađena u 18. stoljeću na mjestu stare Ilirske gradine, i do kraja 18. stoljeća oko nje je bilo groblje. Sama crkvica nosi ime sv.Ilije, makar ju je kroz povijest par puta udario grom i srušo. (sv. Iija Gromovnik). Povratak je istim putem.

1. STAZA ZDRAVLJA – VIDIKOVAC VLAŠKA – HOTEL MEDENA

Težina staze: 2,5
Uspon staze: uspon 160 m
Dužina staze: 3 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuča, malo jače tenisice

Opis staze: od sredine Staze zdravlja laganim hodom krećemo prema vidikovcu na brdu Vlaška, nakon odmora na samom vidikovcu sa kojeg puca pogled od Splita preko Drvenika do Marine, istim putem se vračamo prema kombiju.

1. BRDO JELINAK (Vjetropark)

Težina Staze: 2,5
Uspon staze: 200 m
Dužina staze: 6 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuča, malo jače tenisice

Opis staze: Od hotela Medna kombijem idemo do brda Jelinak. Brdo Jelinak je zanimljivo po tome što je na njemu smještena jedna od prvih vjetro-elektrana u Hrvatskoj. I dan danas je VE Jelinak jedna od najvećih VE u Hrvatskoj sa svojih 20 vjetroagregata pojedinačne nazivne snage 1,5MW, te ukupno 30MW instalirane snage. A sve polaznike osim velebnih vjetroagregata, visine oko 60m,  oduševi pogled koji puca od Trogira do Šibenika, a po sunčanom i vedrom vremenu sve do otoka Jabuka.

1. TV REPETITOR LABINŠTICA

Težina Staze: 3,5
Uspon staze:320 m
Dužina staze: 6 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuča, malo jače tenisice

Opis staze: Kombi nas ostavlja u selu Tomaši, od kojega asfaltiranom cestom krećemo prema vrhu brdu Labinštica koje se nalazi iznad sela Dalmatinski Labin, gdje je istoimena željeznička stanica. Na vrhu brda počinje planinarska staza koja vodi prema Labinu Dalmatinskom u podnožju. Uspon je strm, ali zbog asfaltirane podloge nije osobito težak za savladati. Na vrhu brda je TV repetitor , sa kojega cijela Dalmacija dobiva tv signal. Pogled se pruža od Splita na istoku, Brača, Hvara i Šolte na jugu, sve do Visa, Jabuke i Šibenskog arhipelaga na zapadu, a sa ovog brda vidi se i cijela Dalmatinska zagora sve do Herccegovine.

1. STAZA ZDRAVLJA (Vlaška) – HOTEL MEDENA

Težina Staze: 2
Uspon staze: nizbrdica
Dužina staze: 5 km
Potrebna oprema: osnovna sportska obuča, malo jače tenisice

Opis staze: Kombi nas ostavlja na sredini Staze zdravlja, laganim spustom pratimo makadam oko brda Vlaška prema Seget Vranjici i hotelu Medena. Staza je lagane nizbrdice i prolazi uz stara polja maslina i suhozide. Jedini nemir nam unose jata fazana, koje svojim koracima uznemirimo. Prolazimo uz stare maslinike i imamo otvoren pogled na lokalna brda prožeta suhozidima. Na kraju puta izbijamo na parking hotela.