Utjecaj tjelovježbe na zdravlje

Tjelovježba i tjelesna aktivnost odličan su način za očuvanje zdravlja i prevenciju mnogih bolesti. Još je Hipokrat rekao kako svi dijelovi tijela koji su u funkciji, primjereno se koriste i vježbaju te se dobro razvijaju, ostaju zdravi i stare sporo. Međutim, ukoliko nisu u upotrebi i ne vježbaju se, postaju skloni bolesti, zaostaju u rastu i brzo stare. Današnji način života, stres, sjedilački način života i loša prehrana izrazito utječu na sve veću pojavu pretilosti i raznih bolesti.

Redovna tjelovježba i tjelesna aktivnost imaju izrazito dobar utjecaj na naše tijelo i naš život. Dokazano smanjuju rizik od različitih bolesti kao što su srčane bolesti, pretilost, moždani udar, osteoporoza, erektilna disfunkcija, dijabetes i visoki krvni tlak. Tjelovježba poboljšava disanje i opskrbu tkiva kisikom, jača mišiće te pomaže u cirkulaciji limfe čime pozitivno utječe na imunološki sustav i olakšava normalno odvijanje stanične respiracije. Tjelovježba također smanjuje nervozu, depresiju i stres te poboljšava mentalne sposobnosti i podiže samopoštovanje.

Nije potrebno odlaziti u teretane i baviti se profesionalno nekim sportom kako bismo učinili nešto dobro za naše zdravlje. Dokazano je kako već i lagana šetnja u trajanju od pola sata do sat vremena dnevno ima vrlo povoljan utjecaj na naš organizam.

Preporučena dnevna doza aerobne tjelesne aktivnosti za djecu i mlade je 60 minuta, dok bi starije osobe tjelesne aktivnosti trebale prilagoditi svojem zdravstvenom stanju i preporukama liječnika.

Naravno, tjelovježba sama po sebi nije čudesan lijek koji će nas izliječiti. Prije svega važno je promijeniti životne navike i odbaciti sve štetne stvari poput alkohola i cigareta, promijeniti prehranu i početi se zdravo hraniti te odvojiti vrijeme za aerobne tjelesne aktivnosti (barem 150 minuta tjedno). Na taj način poboljšat ćemo svoje zdravlje i cjelokupni život.

Tjelovježba i fizička aktivnost važan su dio našeg programa detoksikacije i mršavljenja u hotelu Medena. Dnevni program sastoji se od jutarnje šetnje i vježbi razgibavanja, duže popodnevne šetnje te vježbe u dvorani ili vježbi joge. Telovježba savršeno zaokružuje misao vodilju našeg programa a to je razvijanje zdravih kod naših polaznika.

Izvori:

  1. Lavie CJ, Arena R, Swift DL, Johannsen NM, Sui X, Lee DC, Earnest CP, Church TS, O’Keefe JH, Milani RV, Blair SN. Exercise and the cardiovascular system: clinical science and cardiovascular outcomes. Circ Res. 2015 Jul 3;117(2):207-19. Review. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4493772/pdf/nihms698715.pdf
  2. Pack QR, Rodriguez-Escudero JP, Thomas RJ, et al. The Prognostic Importance of Weight Loss in Coronary Artery Disease: A Systematic Review and Meta-Analysis.Mayo Clinic proceedings. 2014;89(10):1368-1377. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4734114/pdf/nihms752371.pdf
  3. O’Keefe JH, Patil HR, Lavie CJ, Magalski A, Vogel RA, McCullough PA. Potential Adverse Cardiovascular Effects From Excessive Endurance Exercise.Mayo Clinic Proceedings. 2012;87(6):587-595. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3538475/pdf/main.pdf
  4. Garcia DO, Thomson CA. Physical Activity and Cancer Survivorship.Nutrition in clinical practice : official publication of the American Society for Parenteral and Enteral Nutrition. 2014;29(6):768-779. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4470419/pdf/nihms697687.pdf